背景画像
長崎大学共用機器管理・予約・課金オンラインシステム
HOME > 利用方法
利用方法 / How To Use the Website
説明アイコン
各システム利用方法について下記をお読みください。
先端物質科学研究ユニット共用システム /
Advanced Material Science Research Unit Sharing System
説明アイコン
水産・環境科学総合研究科共用システム /
Fisheries and Environmental Sciences Grad School Sharing System
説明アイコン
薬学研究ユニット共用システム /
Pharmaceutical Sciences Research Unit

説明アイコン
先端物質科学研究ユニット共用システム / Advanced Material Science Research Unit Sharing System
利用方法 / How To Use the Website
以下の流れに従って,機器利用申し込み等を行ってください。また,当ユニットの機器利用規定(下記に添付)を遵守願います。
To use equipment, follow the instructions below.
利用方法(先端物質科学研究ユニット共用システム)
  • 機器リストから利用したい機器を選択
  • 測定希望日程の入力申請(機器利用に関する相談があれば備考欄等に記入)
  • 機器連絡担当者より利用日程の承認(あるいは不可・変更要請等)の通知(利用機器独自の利用申請書があれば,担当者と相談の上,対応すること)
  • 利用日程や利用料金を確認(会計上の支払責任者等)の上,機器利用
  • 機器利用終了の連絡(装置等に不備があれば,合わせて連絡すること)
  • 利用料金の支払い(学内利用者の場合は,次年度始めにまとめて精算)
  • 当該機器利用による学術論文発表等の成果に繋がった場合は,論文pdfファイルの提出とともに速やかに連絡すること。
  • Select the equipment from the list.
  • Enter/select the desired date of use.
  • Obtain approval from the personnel in charge of the equipment. For request to change the date of usage, cancellation, etc., kindly discuss with the personnel in charge.
  • Confirm the schedule and fee for using instrument (accounting manager etc.)
  • Notify personnel in charge after using after using the equipment. If there are problems/damages to the equipment, please report immediately to the personnel in charge.
  • Pay the usage fee ( In case of in-campus users, the cost will be paid at the beginning of the next fiscal year)
  • Please notify us after you publish papers that have used the project equipment. Also, please submit copy of the publication in PDF format.
利用規程・要項 / Equipment usage regulations
利用方法関連資料 / How to use Related materials
水産・環境科学総合研究科共用システム / Fisheries and Environmental Sciences Grad School Sharing System
各機器の説明ページをご参照の上、管理者へお問い合わせ下さい。
Please check the description page of the equipment you would like to use and contact their respective administrators.
  • 機器リストから、種別・カテゴリ・設置場所・利用形態・キーワードを用いて機器を探します。
  • 各機器の「詳細」ボタンから、機器の詳細情報を得ることができます。
  • 右上の「お気に入り」ボタンにより、機器をマイページに登録することができ、次回から素早くアクセスできます。
  • 統合認証システムによりマイページへログインすることができます。
  • 予約時間・測定内容等に応じて機器の管理・運営に必要な料金をご負担いただきます。
  • 利用には予算管理者の承認が必要です。
  • 初めて利用する機器は、最初に管理者までご相談下さい。
  • Search for equipment by category, department, location of the equipment and keywords from the equipment list.
  • Detailed information on the device can be obtained from "Details" button of each device.
  • Register the device in "My Page" by pressing the "Favorite" button on the upper right hand of the webpage. In this way, you can access it quickly for the next use.
  • You can log in to "My Page" using the integrated authentication system.
  • Please pay the required fee for the management and operation of equipment based on the actual usage time, reagents used, etc.
  • Approval from the budget administrator is required before using the equipment.
  • If you are using the equipment for the first time, kindly contact the administrator first.
利用規程・要項 / Equipment usage regulations
薬学研究ユニット共用システム / Pharmaceutical Sciences Research Unit
各研究室設置機器の利用条件は、研究室独自の規則で運用されます。管理者に連絡をして、指示に従って下さい。
Any equipment belong to each laboratory is controlled under their own rules. Contact the administrator and follow the direction.
  • 機器リストから、種別・カテゴリ・設置場所・利用形態・キーワードを用いて機器を探します。
  • 各機器の「詳細」ボタンから、機器の詳細情報を得ることができます。
  • 右上の「お気に入り」ボタンにより、機器をマイページに登録することができ、次回から素早くアクセスできます。
  • 統合認証システムによりマイページへログインすることができます。
  • 機器利用を希望するは、最初に管理者までご相談下さい。
  • Search for equipment by category, department, location of the equipment and keywords from the equipment list.
  • Detailed information on the device can be obtained from "Details" button of each device.
  • Register the device in "My Page" by pressing the "Favorite" button on the upper right hand of the webpage. In this way, you can access it quickly for the next use.
  • You can log in to "My Page" using the integrated authentication system.
  • Contact the administrator first, if you are interested in using the equipment,

トップへ